U kunt ons op werkdagen bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur op 085-0030600

FAQ overgang laadstations Vandebron naar Justplugin

Het beheer van de laadstations van Vandebron is overgedragen aan Justplugin. Alle klanten zijn tijdig geïnformeerd door Vandebron, maar wij kunnen ons voorstellen dat u nog vragen aan Justplugin heeft. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen onderstaand voor u op een rijtje gezet. Staat u vraag er niet tussen, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen via info@justplugin.nl of 085-0030600.

 

 

Mijn laadpaal is nog offline, wat nu?

Als u acuut een laadprobleem heeft, neem dan contact met ons op via info@justplugin.nl (vermeld hierbij uw bedrijfsnaam (indien van toepassing), voornaam en achternaam, (mobiele) nummer, e-mailadres, stationsnummer (NL-VBD-XXXXX)).
In de week van 20 januari ontvangt u een mail, waarin wij u de mogelijkheid bieden om een afspraak met ons in te plannen om de storing op locatie op te lossen.


Mijn laadpaal heeft een storing, bij wie moet ik zijn?

Als er iets mis is met uw laadpaal neem dan contact met ons op via info@justplugin.nl (vermeld hierbij uw bedrijfsnaam (indien van toepassing), voornaam en achternaam, (mobiele) nummer, e-mailadres, stationsnummer (NL-VBD-XXXXX)).


Wanneer worden de stations gemigreerd?

Initieel stond de migratie gepland op 7 januari, maar de planning van de migratie heeft vertraging opgelopen. Alles staat nu klaar om tussen 16  en 21 januari te migreren.


Wat zijn de abonnementskosten bij Justplugin?

De voorwaarden bij Justplugin blijven in 2025 gelijk aan de Service & Data- contracten die u bij Vandebron had.


Hoe zit het met de automatische incasso, moet ik daar iets voor doen?

Indien u momenteel een automatisch incasso bij Vandebron heeft, dan ontvangt u van Justplugin een mail om deze te vernieuwen. Heeft u momenteel geen automatisch incasso bij Vandebron, dan stellen wij u medio januari per mail in de gelegenheid om de automatische incasso te activeren.


Blijft mijn Vandebron laadpas werken?

Heeft u thuis of op de zaak een laadstation zonder tarief en laadt u alleen met eigen passen, dan kunt u blijven laden met uw Vandebron laadpas.

Heeft u thuis of op de zaak een laadstation met tarief en worden laadkosten verrekend, dan gaat u in de nieuwe situatie roamingkosten betalen. Dat wil Vandebron niet, dat wil Justplugin niet, want dat is zonde van het geld. Om deze reden kunt u voor het tarief dat u ook bij Vandebron betaalde, nu een Justplugin laadpas aanvragen. Een jaar lang betaalt u dan € 2,89 excl. BTW (i.p.v. de reguliere Justplugin prijs voor pas inclusief app van € 3,99 excl. BTW) voor de Justplugin pas. Klik hier om de Justplugin pas aan te vragen.
Met de Justplugin pas kunt u op 830.000 stations laden in Europa en u beschikt dan ook over een app waarmee u ook laadsessies kunt starten en stoppen en waarmee u ook verbinding kan maken met uw auto, zodat de laadstatus (State of Charge) van uw batterij via de app is af te lezen.


Waarom heeft Vandebron deze keuze gemaakt?

De keuze om te stoppen hebben zij gemaakt omdat ze inzien dat zij in de ontwikkeling van laadpalen ingehaald zijn door andere partijen. Ze geloven dat zij dichter bij hun missie komen door zich alleen te focussen op de energiemarkt in plaats van de EV-markt.