U kunt ons bellen tussen 9.00 - 20.00 op 085 0030600

Storing laadpaal / laadstation

Wij doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat je altijd en overal kunt laden. Als één van onze diensten niet beschikbaar is door een storing of onderhoud, kun je deze pagina raadplegen.
Hieronder tref je de meest voorkomende storingen:

De laadpaal werkt niet

Oplossing:

  • Haal in de meterkast de stroom 15 minuten van het laadstation.
  • Zet de spanning er op.
  • Wacht 5 minuten totdat het modem opnieuw is opgestart.

De laadpaal reageert niet op mijn pas

Oplossing:

  • Probeer jouw transactie te starten met een andere laadpas. Als deze wel werkt dan heeft jouw laadpas een interne breuk en dien je een nieuwe laadpad aan te vragen.
  • Werkt de andere pas ook niet dan is jouw RFID reader waarschijnlijk kapot, neem dan contact met ons op.

De laadkabel komt niet los

Oplossing:

  • Je dient altijd met dezelfde laadpas of sleutelhanger jouw laadsessie te beëindigen.
  • Haal de stroom van het laadstation, dit doe je door de schakelaar in de meterkast om te zetten.
  • Mocht bovenstaande niet hebben geholpen neem dan contact op met Justplugin.

Led-ring blijft geel branden na aansluiten voertuig

Oplossing:

  • Zitten de laadstekkers goed in het voertuig en laadstation? (controle door gebruiker)
  • Is de weerstand van aarde juist? (weerstandsmeting door elektricien)
  • Vervang de laadkabel. (vast laadkabel door elektricien laten vervangen)
  • Verander de setting van de timer in het voertuig. (controle door gebruiker)

Rode LED gaat direct knipperen nadat het pasje voor de reader is gehouden

Oplossing

  • Controleer of de laadpas interoperabel is (geschikt voor gebruik op alle openbare laadstations in Nederland). (controle door gebruiker)
  • Controleer de instellingen van jouw laadstation in jouw online account. (controle door gebruiker)
  • Controleer of het modem een actieve connectie met het gsm-netwerk heeft. (dit kunt u in de backoffice controleren)