U kunt ons op werkdagen bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur op 085-0030600

Storing laadstation of laadpas

Wij doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat je altijd en overal kunt laden. Als één van onze diensten niet beschikbaar is door een storing of onderhoud, kun je deze pagina raadplegen.

Hieronder tref je de meest voorkomende storingen aan:

Harde reset op uw eigen station

De meeste storingen kunnen veelal worden verholpen door het uitvoeren van een harde reset. Een harde reset betekent dat je de groep in de meterkast van het laadstation even uitschakelt.

Hoe voer ik dit uit?
• Zoek in de meterkast de groep(stoppen) of aardlek-automaat waar het laadstation aan gekoppeld is
• Schakel deze groep(stoppen) of aardlek-automaat 15 minuten uit
• Schakel na 15 minuten de zekering(en) (stoppen) of installatie-automaat weer aan. Wacht dan totdat je laadstation weer volledig gereset is. Meestal duurt dit een paar minuten. Zodra het laadstation weer is opgestart kunt u starten met het opladen van uw auto.

Werkt deze harde reset niet, dan zijn er nog vier verschillende oorzaken waar je aan kunt denken.

De laadpas werkt niet

Indien het laadstation wel reageert op de laadpas maar de transactie niet wordt gestart kan dit te maken hebben met de instellingen van het laadstation of de laadpas. Controleer of jouw laadpas geactiveerd is in de app of bel met ons op 085-0030600 of ga laden op een openbaar laadstation om te testen of u daar wel kunt laden.

Indien het laadstation niet reageert op jouw laadpas dan is het mogelijk dat de laadpas defect is of dat er een storing is op het laadstation. Neem contact op met ons via 085-0030600 om te checken wat de status van uw laadpas is. Om te checken of de laadpaal defect is, kunt u contact opnemen met de laadpaal operator. Vaak staat er een telefoonnummer op de laadpaal.

Het laadstation werkt niet na installatie

Indien het laadstation (nog) niet werkt na de installatie dan kan dit te maken hebben met de registratie van jouw laadstation en/of laadpas. Heeft u het registratieformulier al ingevuld? Zo ja, neem contact op met Justplugin om de status van jouw registratie te checken.

Krijgt je laadstation misschien geen stroom?

Controleer dit dan door de volgende stappen uit te voeren.

• Controleren of in huis andere huishoudelijke apparaten het wel doen.
Zo niet, dan heb je waarschijnlijk een stroomstoring.
• Controleren of de aardlekschakelaar in je meterkast aanstaat.

Staat de schakelaar naar beneden of op “O” dan is deze UITgeschakeld. Naar boven of op “I” betekent INgeschakeld. Als de aardlekschakelaar uitstaat, zet je die weer aan en probeer je de auto opnieuw te laden.

• Controleer of de zekering(en) (stoppen) of installatie-automaat in je meterkast aanstaat of nog heel zijn.
Zo niet, vervang dan de zekering(en).

Is de aardlekschakelaar naar beneden of staat deze op “O” dan is deze UITgeschakeld. Naar boven of op “I” betekent dit dat deze is IN-geschakeld. Als de installatie-automaat uitstaat, schakel je deze weer aan en probeer je auto opnieuw te laden.

Kijk of de laadkabel goed in je auto én in het laadpunt zit.

Als er een vaste kabel aan de laadpunt zit, controleer dan of je met je losse laadkabel wel kunt laden bij een openbare laadpaal. Als dat zo is, is er iets mis met je laadoplossing of de vaste kabel. Neem dan contact met ons op via 085-0030 600 of mail naar info@justplugin.nl.

Zit de storing misschien in je auto?

Gelukkig komt deze laatst oorzaak bijna nooit voor. Maar als je al het bovenstaande hebt geprobeerd, zou het ook nog aan je auto kunnen liggen dat deze niet oplaadt. Mocht dat zo zijn, dan kun je het beste contact opnemen met je autodealer. Die kan op zoek gaan naar de oorzaak van het probleem in je auto.

Laadpalen

Meer informatie

Laadpassen

Meer informatie

Vrijblijvende offerte op maat?

Benieuwd of Justplugin jouw laadpaalleverancier is? Kom daar achter door een vrijblijvende offerte aan te vragen!